Advertise On Marijuana Passion

Super Silver Haze

Smokeybrown11

Member
Joined
Sep 21, 2005
Messages
9
Reaction score
1
hey..i just got a super silver haze clone from the clinic yesterday...its about 10 inches tall right now..so excited..cant wait to see how high it get me.ive been told it takes about 3 months for complete flowering to take place..how long until it reaches a mature enough age to start flowering?...should i run it on an 18 hour or 24 hours of light daily?... i appreciate all replies and suggestions
 

gcr6bk

Well-Known Member
Joined
Sep 15, 2005
Messages
178
Reaction score
2
Right wen it starts flowering put it on this schedule: Day 1, 24 hours of light Day 2, 23.5 hours of light Day 3, 23 hours of light. everyday take off .5 hours of light. once u get to 12 hours of light and 12 hours of darkness stop there for about 2 weeks then u can slack a little, instead jus put on timer (no slacking). Make sur the dark periods r interupted by no light! NO LIGHT!!! AT ALL!!!
 

Hick

Git "R" lit
Joined
Apr 19, 2005
Messages
12,836
Reaction score
12,669
There is absolutely no reason nor advantage, in decreasing light hours 1/2 hour at a time. It will only serve to make your plants stretch and make flowering take about 2 weeks longer.

"clone from the clinic"..I'd guesse she was sexually mature and ready to flower whenever you would like. Remember, it will at least double in size once turned to 12/12.

Though opinions will differ, I've found 24/0 the best light cycle for vegging. I would also take cuttings for my next xrop, before starting flower.
 

Smokeybrown11

Member
Joined
Sep 21, 2005
Messages
9
Reaction score
1
lol funny story...mom found my setup and had no clue wat is was...so i just transfered my plant into a field stashed very well just to be safe...do u no how fast it will grow outside...i live in southern california so theres lots of sun....this is my first plant that was a clone and dont want it to just die like all of my buddies have done....pictures will be coming soon...thanx for all replies...
 

GanjaGuru

Well-Known Member
Joined
May 26, 2005
Messages
1,209
Reaction score
129
Your plant will go into flowering right away.
Give it veg nute's for the next 3 weeks, then switch to a flowering nute.
If everything goes right, you will end up with a plant 2' tall.
It should be ready in 2 months.
Make sure it doesn't get any light at night.
Good luck.
 

Smokeybrown11

Member
Joined
Sep 21, 2005
Messages
9
Reaction score
1
hey the super silver haze clone looks great..its about a 11 inches tall..still young but i wanted to know if i could take a clone from her in order to keep this great strain of plants going...is it a possibility? and which leaf stem would i take? haha great spot for it too...its about a 500 foot trail that leads back within 20 feet of the same road...great spot no traces at all...friends couldnt spot plant from 10 feet away..pictures coming soon i promise...also is it to late for such a young plant?...wat should i expect for its yield.
 

Insane

Well-Known Member
Joined
Sep 19, 2005
Messages
865
Reaction score
56
Smokeybrown11 said:
lol funny story...mom found my setup and had no clue wat is was...so i just transfered my plant into a field stashed very well just to be safe...do u no how fast it will grow outside...i live in southern california so theres lots of sun....this is my first plant that was a clone and dont want it to just die like all of my buddies have done....pictures will be coming soon...thanx for all replies...
yeah I have a similar story..I rent the basement of my parents house from them (graduated high school a couple years ago not a 40 year old virgin lol) and they started to wonder why I never took showers in the bathroom in the basement and why I always used their bathroom upstairs until one day they looked and saw my plant growing down there in the shower (which was needless to say useless as a shower) with the lights, mylar, fans and the whole shabang of nutes and my dad looked at me very seriously and said "With this kind of setup, why are you only growing one plant?"

After my initial relief I told him because despite what he thought I have pretty average lighting (budget constraints) and he said "Well then stop wasting your damn time and my electricity with those shitty lights!" At which point I promptly bought a couple more fluoros with some pretty decent gro lux bulbs to satisfy him that I was making an effort without spending another $200-300.
 

Max

Well-Known Member
Joined
Aug 16, 2005
Messages
158
Reaction score
7
Insane said:
After my initial relief I told him because despite what he thought I have pretty average lighting (budget constraints) and he said "Well then stop wasting your damn time and my electricity with those shitty lights!" At which point I promptly bought a couple more fluoros with some pretty decent gro lux bulbs to satisfy him that I was making an effort without spending another $200-300.
Ha ha. Guess I'm in the "me too", category.

7 weeks into flower, my Dad stumbles upon a 5 foot indica growing in his backyard, in all its glory.

Dad: "Um, hey. Is that marijuana, Max?"

Me: Silence.

Dad "Well, this means you don't have to buy pot from drug dealers, right?"

Me: Silence.

Dad: "Hmm. Good for you. Looks nice. Now get it the **** out of here. "
 

Insane

Well-Known Member
Joined
Sep 19, 2005
Messages
865
Reaction score
56
lol yeah my plants are hidden away inside and luckily my parents have a "I dont know about it" policy which I prefer because if something should happen I would take all the heat, but I dont know what can happen when your only growing 2 plants, and in Canada might I add :)
 

Insane

Well-Known Member
Joined
Sep 19, 2005
Messages
865
Reaction score
56
well I think this was my first conversation with my dad about weed..probly grade 11 this was. I would like you all to keep in mind my dad is a retired Police Chief (lol)

Dad: So Ive been noticing you going out at night with ur buddies and coming home a little tipsy? You been drinking?

Me: No..

Dad: Ohhh you discovered grass?

Me: *Frightened look in eyes*

Dad: Dont worry I dont think its evil I grew up in the 60s, but you and your buddies dont have to sneak out to smoke it you can just go down to the basement and open a couple windows.

Me: *Speechless*

After realizing Im not dreaming...

Me: Well thanks Dad.
 

Latest posts

Top